Pressrelease: Enes Ahmetovic ny akademi- och sportchef

PUBLICERAD 15 NOVEMBER 2021

PRESSRELEASE: ENES AHMETOVIC NY AKADEMI- OCH SPORTCHEF

IFK Värnamo presenterar idag Enes Ahmetovic som klubbens Akademi- och Sportchef. Enes har nu en ledarroll i vårt P19-lag och tillträder den nya befattningen den 1 januari 2022.

Håkan Söderberg (nuvarande sportchef): "Är både stolt, nöjd och glad över det som vi tillsammans åstadkommit under de år jag haft rollen som sportchef. Vi har haft en fantastiskt utveckling med två seriesegrar i rad, vilket innebär att IFK Värnamo för första gången i klubbens etthundranioåriga historia spelar i Allsvenskan 2022 – helt fantastiskt! Jag kommer att finnas kvar i föreningens sportgrupp och bistå Enes med alldagliga ting som skall hanteras. Att valet föll på just Enes gör mig väldigt glad. En härlig människa med en enorm energi och passion för klubben. Det känns som han är helt rätt man för att utveckla vår förening framåt.

Vill passa på att tacka alla som hjälpts åt på vår framgångsresa. Ledarna och spelarna, Jan och Christian i sportgruppen, anställda i klubben och styrelsen, sponsorer, och sist men inte minst, alla supportrar och engagerade personer i bygden som hejat fram oss – TACK!"

Enes Ahmetovic: "Först och främst vill jag tacka Håkan, sportgruppen och hela styrelsen för detta enorma förtroende. Att tillsättas som akademi- och sportchef för föreningen i mitt hjärta är förstås väldigt stort för mig. Att det dessutom sker vid ett tillfälle då vår förening ska in i allsvenskt spel för första gången i föreningens historia gör det knappast mindre, stoltheten i mig är monumental. Jag är redo och står rustad för att ta mig an den här utmaningen, till min hjälp hade jag inte kunnat önska mig bättre kompetens än den som Håkan och sportgruppen besitter.

Nu gäller det för mig och resten av föreningen att fortsätta på den inslagna vägen och visa att vi hör hemma i fotbollens finrum. Med ett hårt arbete och med en stolthet för vårt klubbmärke så är jag övertygad om att vi går en ljus framtid till mötes.

Forza, Forza Värnamo, brukade det eka i vårt omklädningsrum där jag som pojkspelare var hemmahörande. Den ramsan ekar vidare än idag. I såväl mig som yrkesperson som i mitt supporterhjärta. Framåt IFK."

IFK Värnamo hälsar Enes varmt välkommen som ny Akademi- och Sportchef.